informace o MŠ

Podmínky vzdělávání

Mateřská škola je součástí nově vybudovaného objektu ZŠ a MŠ Elektra. Samostatný vstup ústí do 1. NP, kde má MŠ vyhrazený prostor pro tří třídy/herny (kapacita 72 dětí), šatny, umývárny, WC, kuchyňky, skladové prostory a zázemí pro pedagogy. Pobytové místnosti pro děti jsou vybaveny novým mobiliářem a potřebným herním i didaktickým materiálem, stejně jako venkovní prostory určené výhradně pro děti mateřské školy.
Dětem je poskytována vyvážená plnohodnotná strava, jak ukládá vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů; děti mají stále k dispozici dostatek tekutin. Je zajištěn jejich volný pohyb, jak v interiéru MŠ, tak ve venkovních prostorách, v denním režimu i ve vzdělávacím programu jsou respektovány individuální potřeby aktivit, spánku a odpočinku jednotlivých dětí.
Pedagogové i ostatní zaměstnanci školy vytvářejí pro děti prostředí a klima, které podporuje spokojenost, bezpečí, jistotu a vzájemnou důvěru. Usnadňujeme dítěti období adaptace, respektujeme realizovatelné potřeby a přání rodičů, učíme děti ohleduplnosti, zdvořilosti a vzájemné spolupráci s tím, že každé dítě má stejná práva, ale i povinnosti. Při všech činnostech zohledňujeme zájem a vyspělost dětí, každé dítě hodnotíme pozitivně a povzbudivě, podporujeme jeho samostatnost.

Organizace vzdělávání

Mateřská škola je disponována pro 72 dětí vzdělávaných ve třech třídách. Třídy jsou rozděleny podle věku.

Denní režim– orientační časy:

6:30 – 8:00 Příchody dětí, spontánní hry a činnosti dětí dle jejich volby a výběru,rozvíjení podnětů nabízených p. učitelkou (individuální, skupinové, společné), didakticky zaměřené činnosti. Postupné rozcházení s učitelkami do svých tříd.
8:00 – 8:30 Spontánní hry, společný úklid hraček, přivítání dne „v komunikačním kruhu“, vzájemná diskuze, zhodnocení činností, zážitků a výběr námětů pro další činnosti a seznámení s programem dne.
8:30 – 9:00 Řízené pravidelné ranní cvičení, pohybové či hudebně pohybové hry s pravidly, tělovýchovné chvilky. V letních měsících může cvičení probíhat na školní zahradě.
9:00 – 9:20 Hygiena, příprava na stolování, kulturní a sebeobslužné návyky přiměřeně věku dětí, ranní svačina, hygiena.
9:20 – 10:00 Hlavní činnost – didakticky cílené činnosti, řízené i spontánní činnosti s ohledem na vývojová specifika, individuální potřeby a zájmy a možnosti těchto dětí.
10:00 – 11:30 Oblékání a obouvání pro pobyt venku, pobyt venku, převlékání a úklid svršků v šatně – vedení k sebeobsluze, vše s ohledem na vývojová specifika a možnosti dětí.
11:30 – 12:15 Hygiena, příprava na stolování, kulturní a sebeobslužné návyky přiměřeně věku dětí, oběd, hygiena, převlékání dětí k odpočinku.
12:15 – 12:30 Odchody dětí, které jdou po obědě domů.
12:40 – 14:15 Poslech čtených i reprodukovaných pohádek, relaxační hudby, odpočinek, spánek dle potřeb dětí, případná nabídka klidových činností, postupné probouzení, u starších dětí je odpočinek přiměřeně zkrácen, případně je nabídnuta klidná činnost.
14:15 – 14:30 Hygiena, převlékání, protažení, úprava zevnějšku, česání, úklid lůžkovin.
14:30 – 15:00 Příprava na stolování, kulturní a sebeobslužné návyky přiměřené věku dětí, odpolední svačina.
15:00 – 17:00 Spontánní hra, pobyt venku na zahradě dle počasí, postupné rozcházení dětí domů.

 

ZŠ a MŠ ELEKTRA